مواد اولیه صنایع غذاییمواد اولیه داروییمواد اولیه شوینده

آب اکسیژنه چست؟ (هیدروژن پراکسید) | خرید با بهترین قیمت

در این بخش اطلاعات جامعی درباره آب اکسیژنه یا هیدروژن پراکسید ارائه خواهیم داد. همچنین، راهنمایی برای خرید آب اکسیژنه با بهترین قیمت ممکن از بازار نیز در اینجا قرار می‌گیرد.

آب اکسیژنه چست؟

آب اکسیژنه، با نام دیگر هیدروژن پراکسید یک ترکیب شیمیایی است که از دو اتم هیدروژن و دو اتم اکسیژن تشکیل شده است. این ترکیب معمولاً به صورت مایع بی‌رنگ یا کریستالی به شکل حباب‌های بزرگ واکنش نشان می‌دهد. آب اکسیژنه به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده قوی و درمانی استفاده می‌شود و در بسیاری از صنایع و محصولات بهداشتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ترکیب آب اکسیژنه دارای خواص ضدعفونی کننده بوده و به عنوان یک اکسیژن قوی که قادر به آزادسازی آن از طریق تجزیه شیمیایی می‌باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترکیب قابلیت اکسیژنه‌سازی بالایی داشته و برای تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود عملکرد گوارش و افزایش انرژی بدن بسیار مفید است. همچنین، آب اکسیژنه به عنوان یک ترکیب آنتی‌اکسیدانی نیز شناخته شده است.

به طور کلی، آب اکسیژنه به عنوان یک ترکیب شیمیایی مفید و کاربردی در بسیاری از صنایع و حوزه‌های مختلف استفاده می‌شود. از جمله کاربردهای آن می‌توان به صنایع آرایشی و بهداشتی، پزشکی، دندانپزشکی، محیط زیست و بهبود کیفیت آب، صنایع غذایی و دارویی اشاره کرد. همچنین، آب اکسیژنه به عنوان یک مکمل غذایی و علاجی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تعریف علمی 

آب اکسیژنه (Hydrogen Peroxide) که به نام هیدروژن پراکسید هم شناخته می‌شود، مایعی آبی رنگ، شفاف و ناپایدار است. برای پایداری بیشتر معمولا این ماده را در محلول اسیدی ضعیفی نگه ‌می‌دارند. آب اکسیژنه در دو گرید صنعتی و خوراکی یا شیمیایی در بازار موجود بوده و بیشترین تراکم وزنی آن 35 درصد، 50 درصد، 60 درصد و 70 درصد وزنی است.

 

ویژگی های آب اکسیژنه

فواید آب اکسیژنه یا هیدروژن پراکسید

آب اکسیژنه یا هیدروژن پراکسید یک ترکیب شیمیایی است که فواید بسیاری برای سلامتی و بهبود عمومی بدن دارد. استفاده از هیدروژن پراکسید می‌تواند در بهبود روند هضم غذا، افزایش قدرت ایمنی بدن و بهبود عملکرد ضد عفونی کنندگی بسیار مفید باشد.

یکی از فواید این محصول، تقویت سیستم گوارشی است. با استفاده منظم از آن، می‌توان بهبود قابل توجهی در فرآیند هضم غذا و جذب مواد مغذی داشت. همچنین، آب اکسیژنه می‌تواند به عنوان یک ضد عفونی کننده طبیعی عمل کند و به کاهش عفونت‌های مختلف بدن کمک کند.

استفاده از آب اکسیژنه می‌تواند منجر به افزایش سطح اکسیژن در بدن شده و از فعالیت میکروبی و ویروسی درون آن جلوگیری کند.

همچنین، این ماده می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی قدرت ایمنی بدن داشته باشد. با مصرف منظم آب اکسیژنه، میزان آنتی‌اکسیدان‌های موجود در بدن افزایش می‌یابد که به نوعی به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند تا با عوامل بیماری‌زا مقابله کند و به حفظ سلامت بدن کمک کند.

جدول فواید

فایده شرح
بهبود روند هضم غذا تقویت سیستم گوارشی و افزایش جذب مواد مغذی
ضد عفونی کننده طبیعی کاهش عفونت‌های مختلف بدن و جلوگیری از فعالیت میکروبی و ویروسی
تقویت قدرت ایمنی بدن افزایش میزان آنتی‌اکسیدان‌ها و مقابله با عوامل بیماری‌زا

مشخصات فنی آب اکسیژنه (هیدروژن پراکسید)

نام ماده شیمیایی  Hydrogen Peroxide
فرمول شیمیایی H۲O۲
جرم مولی 34.0147 گرم بر مول
شکل ظاهری محلول آبی رنگ و شفاف
عدد اسیدی 11.75
دمای جوش 150 درجه سانتی ‌گراد
دمای ذوب منفی 0.43 درجه سانتی‌گراد
حلالیت محلول در آب، اتر و الکل
فشار بخار 5 میلی‌متر جیوه

خواص آب اکسیژنه:

آب اکسیژنه خواص متعددی دارد که به علت وجود این خواص، در صنایع مختلف پر کاربرد است. در این قسمت سعی داریم شما را هرچه بهتر با خواص این ماده آشنا کنیم:

  • این محصول کاربردی اثربخشی بسیار خوبی در محیط های مختلف اسیدی و بازی دارد.
  • آب اکسیژنه یک محصول شیمیایی مایع می باشد به همین علت می ‌توان از آن به راحتی برای امور گوناگون استفاده کرد.
  • از دیگر خواص این ماده می توان به خاصیت ضدعفونی کنندگی این ماده اشاره کرد.
  • از این ماده به عنوان یک براق کننده استفاده کرد.
خواص آب اکسیژنه کاربردهای آب اکسیژنه
ضدعفونی کننده قوی صنایع آرایشی و بهداشتی
تقویت سیستم ایمنی بدن پزشکی و دندانپزشکی
آنتی‌اکسیدان قوی محیط زیست و بهبود کیفیت آب
افزایش انرژی بدن صنایع غذایی و دارویی

انواع هیدروژن پراکسید:

آب اکسیژنه بسته به نوع مصرفی که دارد، به سه دسته کلی تقسیم می شود. در این قسمت به معرفی انواع آنه می پردازیم:

آب اکسیژنه خوراکی:

یکی از انواع آب اکسیژنه، نوع خوراکی می باشد که خود به دو نوع ۳۵ درصد و ۵۰ درصد تقسیم می شود. این دسته از هیدروژن پراکسید در کاربردهای فراوانی در صنایع گوناگون دارند. اگر بخواهیم اکسیژنه خوراکی را با سایر آب اکسیژنه ها مقایسه کنیم، می توان گفت که گرانتر از دیگر انواع آن می باشد. زیرا هزینه زیادی صرف فرآیند تولید آن می شود.

پراکسید هیدروژن آزمایشگاهی:

نوع دوم، نوع آزمایشگاهی می باشد. این نوع اکسیژنه در فرآیند های تحقیقاتی و علمی مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع از آب اکسیژنه از درصد خلوص بسیار بالایی برخوردار است.

آب اکسیژنه صنعتی:

کاربردی ترین نوع آب اکسیژنه، نوع صنعتی می باشد. این نوع اکسیژنه با دو غلظت ۳۵ درصد و ۵۰ درصد در بازار موجود است که هر کدام کاربرد مختص به خود را دارند. پراکسید هیدروژن خطرات خاص خود را دارد، به همین علت فقط می توان از آن در صنعت استفاده کرد.

روش تولید 

برای تولید هیدروژن پراکسید از دو روش الکترولیز و خوداکسایش استفاده می‌شود.

روش الکترولیز

ابتدا محلول سولفوریک اسید و سولفات هیدروژن آمونیوم با یکدیگر و با شدت بسیار بالا الکترولیز شده، در نهایت آند پراکسید هیدروژن حاصل خواهد شد. از طرفی یون پراکسو دی سولفات هیدرولیز شده و از هیدرولیز آن H2O2 ساخته می‌شود.
با استفاده از روش تقطیر در دمای بالا و فشار پایین هیدروژن پراکسید جدا شده و محلول رقیق هیدروژن پراکسید به دست می‌آید و از تقطیر آن در فشار کم، آب اکسیژنه ساخته می‌شود.

روش خوداکسایش

در این روش یکی از مشتقات حاصل شده از آنتراکینون مانند ۲- اتیل آنترا هیدروکینون با هیدروژن واکنش نشان داده و به اتیل آنتراکینون تبدیل خواهد شد. در نهایت با عبور هوا از این ماده، هیدروژن پراکسید یا همان آب اکسیژنه تشکیل می‌شود.

خاصیت ضدعفونی آب اکسیژنه

خاصیت ضدعفونی 

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آب اکسیژنه خاصیت ضدعفونی کننده آن است. از این محلول برای گندزدایی و ضدعفونی کردن آب شرب نیز استفاده می‌کنند. این ماده قدرت بسیار بالایی برای مبارزه با میکروب‌ها و میکروارگانیسم‌ها در برج‌های خنک‌کننده و مخازن آب دارند.

این ماده مزه و بو نامطبوع، رسوبات، خوردگی و آلاینده‌های موجود در آب را از بین خواهد برد؛ به همین دلیل در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان از این ماده برای ضدعفونی کردن و تصفیه آب آشامیدنی استفاده می‌شود. اما علاوه بر آب اکسیژنه از ترکیبات دیگری چون اوزن، نقره، اشعه UV و کلر برای ضدعفونی کردن آب هم می‌توان استفاده کرد.

کاربرد آب اکسیژنه چیست؟

آب اکسیژنه، به عنوان یک ماده با خاصیت ضد عفونی کننده و آنتی‌اکسیدانی قوی، در حوزه‌های مختلفی کاربرد دارد. اولین کاربرد این محصول در صنایع است که به عنوان یک عامل سفید کننده و ضدعفونی‌کننده در تولید محصولات مختلف مانند لباس، کاغذ و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، آب اکسیژنه در حوزه بهداشت و زیبایی نیز استفاده می‌شود. به عنوان مثال، در دندانپزشکی برای ضدعفونی کردن لثه‌ها و درمان برخی بیماری‌های دهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین، آب اکسیژنه در حوزه درمانی نیز اهمیت زیادی دارد. این ماده به عنوان یک ضدعفونی‌کننده قوی در بازتوان‌سازی و تمیزکردن زخم‌ها و جراحی‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، پراکسید هیدروژن به عنوان یک عامل ضد التهاب و آرام‌بخش مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این محصول در مراکز زیبایی و سالن‌های پوستی نیز برای تمیزکردن پوست و کاهش علائم پیری مورد توجه قرار می‌گیرد.

به طور خلاصه، آب اکسیژنه به عنوان یک ماده با خواص ضد عفونی کننده، آنتی‌اکسیدانی و آرام‌بخش در حوزه‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده در صنایع، بهداشت و زیبایی، درمانی و غیره کاربردهای فراوانی دارد.

خرید هیدروژن پراکسید 

دیگر کاربردها

  • از آب اکسیژنه در تهیه و تولید مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده استفاده می‌شود.
  • یک عامل مهم و سفیدکننده در تهیه کاغذ می باشد.
  • برای از بین بردن مواد زاید و مواد آلی در آب استخرها از آب اکسیژنه استفاده می گردد.
  • در بخش آرایشی و بهداشتی برای تهیه خمیردندان، رنگ مو و … استفاده می‌شود.
  • در بخش داروسازی برای تولید داروهایی چون هموستاتیک و از بین‌برنده پاتوژن‌ها استفاده می گردد.
  • برای درمان بیماری‌هایی چون آسم، دیابت، میگرن و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • در بخش صنعتی به عنوان یک اکسیدکننده بسیار قوی در محیط‌های اسیدی و بازی استفاده می‌شود.
  • از آب اکسیژنه در صنعت معدن استفاده می شود. در واقع این محصول هم می تواند یک منبع اکسیژن محسوب شود و هم می تواند به عنوان یک اکسید کننده مورد استفاده قرار گیرد. به همین علت ماده پر کاربرد در صنعت معدن است‌.
  • از آنجایی که این ماده شیمیایی توانایی کنترل انواع آفت ها، قارچ ها، کپک ها و… را دارد، می توان از این ماده در صنعت کشاورزی به منظور دفع آفات استفاده شود.

نکات ایمنی کار با آب اکسیژنه

مکمل آب اکسیژنه

در حوزه تغذیه و ورزش، استفاده از این محصول به عنوان مکملی برای بهبود عملکرد بدن و افزایش سطح انرژی مورد توجه قرار می‌گیرد. آب اکسیژنه حاوی هیدروژن پراکسید است که به بدن اکسیژن می‌رساند و در نتیجه کاهش خستگی و افزایش استقامت فیزیکی می‌دهد. این مکمل به عنوان یک منبع اکسیژن قابل ذوب در آب مصرف می‌شود و علاوه بر ورزشکاران حرفه‌ای، می‌تواند برای علاقمندان به ورزش و همچنین افرادی که دستاوردهای بیشتری را در تمرینات خود می‌خواهند، مفید باشد.

با استفاده از این ماده به عنوان مکمل، می‌توان عملکرد ماهرانه‌تر و بهتری در تمرینات و ورزشهای مختلف داشت. این مکمل می‌تواند زمان بازیابی عضلات را کاهش داده و میزان استقامت فیزیکی را افزایش دهد. همچنین، مصرف این ماده می‌تواند بهبود آمادگی جسمانی، بالا بردن ظرفیت تحمل ورزشی و کاهش خستگی پس از تمرینات سخت را فراهم کند.

استفاده بهینه از مکمل

برای استفاده بهینه از آب اکسیژنه به عنوان مکمل، معمولاً توصیه می‌شود آن را قبل از تمرین یا ورزش مصرف کنید. مقدار و زمان مصرف آب اکسیژنه باید به صورتی باشد که بتواند به نیازهای بدن شما در هنگام تمرینات ورزشی پاسخ دهد. البته قبل از استفاده از هرگونه مکمل، بهتر است با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید تا بتوانید از آن به نحو احسن استفاده کنید و همچنین نکاتی راجع به دوز و مدت زمان مصرف دقیق آن را دریافت کنید.

جدول: مقایسه پراکسید هیدروژن با دیگر مکمل‌های ورزشی

مکمل مزایا معایب
آب اکسیژنه افزایش استقامت، بهبود ظرفیت تحمل ورزشی، کاهش خستگی نیاز به مصرف منظم و همراه با تمرینات و مشاوره پزشکی
کراتین افزایش قدرت و انرژی، تولید سریعتر ATP ممکن است منجر به افزایش وزن شود، نیاز به مصرف مداوم
پروتئین افزایش ساخت و ترمیم عضلات، حمایت از رشد عضلات ممکن است مصرف زیاد موجب مشکلات گوارشی شود

هیدروژن پراکسید

کپسول هیدروژن پراکسید

کپسول‌های آب اکسیژنه یک روش محبوب برای مصرف این ماده به صورت سریع و آسان است. این کپسول‌ها شامل آب اکسیژنه غلیظی هستند که درون یک کپسول نگه داری می‌شوند. استفاده از کپسول  دارای بسیاری از مزایاست. اولاً، کپسول‌ها به دلیل حجم کوچک و سبک بودن، بسیار مناسب برای حمل و نقل آسان هستند. شما می‌توانید کپسول‌ها را همراه خود به هر جایی که برید ببرید و در هر زمانی که نیاز دارید مصرف کنید.

دوماً، استفاده از کپسول‌های پراکسید هیدروژن به شما اجازه می‌دهد دقیقاً مقدار مورد نیاز خود را مصرف کنید. این به شما کمک می‌کند هدررفت این ماده را کاهش دهید و به طور کلی از آن صرفه‌جویی کنید. همچنین، کپسول‌ها به طور معمول دارای طعم و بوی کمتری نسبت به آب اکسیژنه مایع هستند، بنابراین می‌توانید آن را به راحتی مصرف کنید بدون اینکه طعم و بوی ناخوشایندی را تجربه کنید.

با توجه به اینکه کپسول‌های این ماده در دسترس هستند و در بسته‌بندی‌های مختلفی عرضه می‌شوند، می‌توانید آن‌ها را به راحتی در فروشگاه‌ها یا آنلاین خریداری کنید. قبل از خرید، بهتر است از جنس، محتوا و توصیه‌های استفاده روی بسته‌بندی کپسول‌ها مطلع شوید تا اطمینان حاصل کنید که دارای استانداردهای لازم برای مصرف ایمن هستند. همچنین، ممکن است بهتر باشد قبل از مصرف به متخصص مراجعه کنید تا راهنمایی‌های لازم را درباره مصرف کپسول آب اکسیژنه دریافت کنید.

جدول: مقایسه هیدروژن پراکسید مایع و کپسول هیدروژن پراکسید

عوامل مایع کپسول 
حمل و نقل نیاز به بطری‌ها و بسته‌بندی‌های بزرگتر سبک و کوچک، حمل و نقل آسان
مصرف دقیق ممکن است دشواری در تعیین مقدار دقیق مورد نیاز مقدار دقیق و مورد نیاز را مصرف کنید
طعم و بو بعضی افراد ممکن است طعم و بوی ناخوشایندی را تجربه کنند با طعم و بوی کمتری مصرف کنید

آیا مصرف این محصول مفید است؟

با وجود ویژگی‌ها و خواص بسیاری که درباره آب اکسیژنه شناخته شده است، می‌توان گفت که استفاده از آن در برخی موارد مفید است. این ماده به عنوان یک ماده اکسید کننده استفاده می‌شود و می‌تواند در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن موثر باشد. با افزایش سطح اکسیژن در بدن، عملکرد سیستم ایمنی تقویت می‌شود و می‌تواند در مقابل عفونت‌ها و بیماری‌ها موثر باشد.

علاوه بر این، آب اکسیژنه می‌تواند در بهبود عملکرد ریه‌ها و تنفس عملکردی بالا داشته باشد. اکسیژن به عنوان یک عامل اساسی در تولید انرژی برای خلاصه‌ترین عملکرد سلول‌ها استفاده می‌شود، بنابراین افزایش سطح اکسیژن در ریه‌ها می‌تواند منجر به افزایش سطح انرژی و بهبود کارایی بدن شود.

البته باید توجه داشت که همانطور که در هر نوع تجویز دارویی، استفاده از آب اکسیژنه هم با عوارض ممکنی همراه است. بنابراین، قبل از استفاده از آن بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و نسبت به عوارض و محدودیت‌های ممکن آگاه شوید.

مزایا عوارض
تقویت سیستم ایمنی بدن بی‌خوابی
بهبود عملکرد ریه‌ها و تنفس عملکردی تحریک نعوظ معده
افزایش سطح انرژی و کارایی بدن احساس تهوع و استفراغ

فروش آب اکسیژنه با بهترین قیمت

آب اکسیژنه

آب اکسیژنه و سیستم ایمنی بدن

یکی از اثرات مهم این ماده در بدن، تقویت سیستم ایمنی است. اکسیژن به عنوان یک عامل اکسید کننده، با کاهش تعداد باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌های ضار در بدن مبارزه می‌کند. این ماده می‌تواند در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن مفید باشد و می‌تواند به عنوان یک راهکار ساده و کارآمد در مقابله با عفونت‌ها و بیماری‌ها استفاده شود.

تاثیر بر عملکرد ریه‌ها

سیستم تنفسی بدن، دریچه‌ی اصلی برای ورود اکسیژن و خروج دی‌اکسیدکربن است. با افزایش سطح اکسیژن در ریه‌ها، این عملکرد بهبود می‌یابد و می‌تواند منجر به افزایش سطح انرژی و بهبود کارایی بدن شود. آب اکسیژنه می‌تواند به عنوان یک مکمل طبیعی در بهبود عملکرد ریه‌ها و تنفس عملکردی بالا مفید باشد و کمک کند تا ریه‌ها به خوبی کار کنند و به بدن اکسیژن کافی تأمین شود.

عوارض 

استفاده از این محصول به طور کلی برای بدن مفید است، اما در برخی موارد ممکن است عوارض جانبی داشته باشد. برخی از عوارضی که ممکن است در نتیجه استفاده از آب اکسیژنه رخ دهند عبارتند از:

  • تحریک و ایجاد حساسیت پوست
  • تحریک و خشکی چشم
  • بی‌خوابی یا اضطراب
  • درد شکم
  • عوارض گوارشی مانند تهوع و استفراغ

در صورتی که هر یک از این عوارض به‌طور مداوم و شدیدی رخ دهد، توصیه می‌شود به پزشک خود مراجعه کنید. همچنین، اگر دچار هرگونه حساسیت یا آلرژی به محصولات شیمیایی هستید، قبل از استفاده از آب اکسیژنه با پزشک خود مشورت کنید.

مهم است به یاد داشته باشید که هر فرد به طور متفاوت به مواد مختلف واکنش نشان می‌دهد، بنابراین در صورتی که هرگونه عوارض یا ناراحتی پس از استفاده از این محصول تجربه کنید، بهتر است استفاده از آن را متوقف کنید و به پزشک خود مراجعه کنید.

راهنمایی‌های استفاده صحیح از این ماده

برای کاهش احتمال عوارض جانبی و استفاده صحیح از آب اکسیژنه، می‌توانید راهنمایی‌های زیر را دنبال کنید:

  1. مطابق دستورالعمل تولید کننده، مقدار مناسبی از این ماده را مصرف کنید و از مصرف بیش از حد خودداری کنید.
  2. پیش از استفاده، دستورالعمل‌ها و هشدارهای محصول را به دقت مطالعه کنید.
  3. آنرا را در محیط خشک و خنک نگهداری کنید و از تماس با نور مستقیم آفتاب و حرارت زیاد جلوگیری کنید.
  4. دقت کنید که این ماده را به طور کامل دریافت کنید و هیچ قطره‌ای از آن را حاوی نگه ندارید.

با رعایت این راهنمایی‌ها و در صورت بروز هرگونه عارضه غیر طبیعی، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا ادامه استفاده از آب اکسیژنه را بررسی کند.

عارضه توصیه‌ها
تحریک و ایجاد حساسیت پوست استفاده از این محصول را متوقف کنید و به پزشک خود مراجعه کنید.
تحریک و خشکی چشم از قطره‌های مرطوب‌کننده چشم استفاده کنید و در صورت لزوم با پزشک خود مشورت کنید.
بی‌خوابی یا اضطراب با پزشک خود در مورد استفاده از آب اکسیژنه صحبت کنید و از مصرف در ساعات خواب‌آلود خودداری کنید.
درد شکم اگر درد شکم برای شما نگران‌کننده است، به پزشک خود مراجعه کنید تا علت آن را بررسی کند.
عوارض گوارشی مانند تهوع و استفراغ در صورت بروز عوارض گوارشی شدید و به مدت طولانی، به پزشک خود مراجعه کنید.

فروش هیدروژن پراکسید

خرید آب اکسیژنه

در این بخش، به شما راهنمایی‌هایی برای خرید آب اکسیژنه با بهترین قیمت بازار ارائه می‌دهیم. خرید این محصول در بازار می‌تواند مختلف باشد، بنابراین مهم است که در هنگام خرید به نکات زیر توجه کنید:

  1. معتبر بودن فروشنده: مطمئن شوید که فروشنده از یک منبع معتبر و قابل اعتماد است. بررسی نمایید که آیا فروشنده مجوزهای لازم را داراست و محصولاتش مطابق با استانداردها عرضه می‌شوند.
  2. کیفیت محصول: اهمیت داشته باشد که آب اکسیژنه مورد نظرتان کیفیت بالا و خالص باشد. بهتر است از نمونه‌های تست شده استفاده کنید و در صورت امکان آن‌ها را بررسی کنید.
  3. قیمت: مقایسه قیمت‌ها را انجام دهید و قیمتی را انتخاب کنید که منطبق با بودجه‌تان باشد. اما توجه داشته باشید کیفیت محصول همیشه بر اولویت قرار بگیرد و از خرید از فروشنده‌های بسیار ارزان قیمت خودداری کنید.
  4. ارزیابی و نظرات مشتریان: نظرات دیگران در مورد فروشنده و محصولاتش می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم بهتری بگیرید. بنابراین قبل از خرید، دیدگاه‌ها و نظرات مشتریان را بررسی کنید.

بررسی دقیق همه این نکات قبل از خرید آب اکسیژنه، به شما کمک می‌کند تا بهترین تجربه را در خرید این محصول داشته باشید و از کیفیت و اعتماد به نفس خود اطمینان حاصل کنید.

آب اکسیژنه

مطمئن شوید که قبل از خرید، قوانین و شرایط خرید را مورد بررسی قرار دهید و از اطلاعات تماس و آدرس‌های فروشنده استفاده کنید. با دقت و اطلاعات کافی از فروشنده انتخابی خود، خرید آب اکسیژنه را با اطمینان بیشتری انجام دهید و از کیفیت محصولات خود مطمئن شوید.

شیمی بازار همواره یکی از برترین تأمین کنندگان این ماده بوده و با بهترین قیمت بازار هیدروژن پراکسید را با برندهای مختلف به فروش می‌رساند. برای ورود به صفحه خرید مستقیم آب اکسیژنه دکمه زیر را فشار دهید. 

خرید آب اکسیژنه

خواص پراکسید هیدروژن

پراکسید هیدروژن خواصی متعدد دارد که به سلامتی و بهبود عمومی بدن کمک می‌کند. این ترکیب می‌تواند روند هضم غذا را بهبود داده و عملکرد گوارش را بهبود بخشد. همچنین، پراکسید هیدروژن قدرت ایمنی بدن را تقویت کرده و در مبارزه با عفونت‌ها و باکتری‌ها مؤثر است. همچنین، این ترکیب می‌تواند خواص ضد سرطانی و آنتی اکسیدانی را نیز داشته باشد.

خواص پراکسید هیدروژن تأثیرات بر سلامتی
ضد باکتریایی و ضد قارچی مبارزه با عفونت‌ها و التهاب‌ها
ضد اکسیدانی محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب‌های اکسیداتیو
تسکین درد دندان کاهش درد و التهاب در دندان‌ها و لثه‌ها

اگرچه پراکسید هیدروژن با خواص بسیاری همراه است، اما در صورت استفاده نادرست یا بیش از حد ممکن است عوارض جانبی داشته باشد. برای استفاده صحیح از این ترکیب، بهتر است همیشه دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌های تولید کننده را رعایت کنید و از مقادیر معتدل استفاده نمایید.

نکات ایمنی کار با آب اکسیژنه

آب اکسیژنه در تماس با پوست دست و تماس با چشم بسیار حساسیت‌زا است؛ پس در حین کار با این ماده بهتر است نکات ایمنی را رعایت نموده و تماسی با چشم یا پوست دست‌تان نداشته باشد. در غیر اینصورت باعث سوختگی و در موارد بسیار شدید باعث از دست دادن بینایی خواهد شد.
در حین کار با این ماده از ماسک، عینک محافظ و دستکش استفاده کنید و سعی کنید یا در محیط باز یا در محیطی با تهویه مناسب با این ماده کار کنید. استنشاق این ترکیب می‌تواند برای ریه مضر باشد و به مرور زمان تبدیل به یک آسم خفیف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا